woensdag 6 januari 2016

Een schattig jurkje met ballonrok

Wat fijn! Ruim op tijd voor de verjaardag van Caithlin is het jurkje met ballonrok af!

Gisteravond is hij opgehaald, het resultaat is naar volle tevredenheid. Het maakt mij een blij mens!




Voor de kerstdagen heb ik de stof besteld, deze kwam gelukkig vrij vlot binnen. Online bestellen is handig en snel, maar het risico is dat je de kleuren niet helemaal goed kunt beoordelen. Net als de kwaliteit en de dikte van de stof. Gelukkig kwam het in dit geval in de juiste kleur, juiste hoeveelheid en juiste kwaliteit.




Het idee voor dit model kwam van Van Jansen, zij maakte deze jurk al in 2012 van een shirt van de HEMA en een zelf gemaakte ballonrok. Daarin lag ook voor mij de uitdaging van dit project: het zelf tekenen van de ballonrok. Maar meten is weten! En met de maten van het meisje en met liniaal en  potlood in de hand in combinatie met wat rekenwerk is dat helemaal goed gekomen.





Ik ben begonnen met het op maat knippen van het HEMA shirt.










Daarna het knippen van de rok uit patroonpapier, vervolgens natuurlijk uit de gebloemde stof (altijd toch wel een ietwat spannend moment,...) 










Het shirt is verder afgewerkt met een bloemenrandje aan de mouwboorden. 










Ook heb ik een bijpassende broche gemaakt van een stukje vilt en een bloemetje uit de stof. 

Wat vinden jullie van het resultaat? Caithlin is er erg blij mee :)




1 opmerking: